
Mijn naam is Francine Verbiest, ik ben vastgoed eigenaar en makelaar en geef mijn enthousiasme en ervaringen voor de vastgoedbranche op professionele wijze door als docent aan ARMT- en KRMT-makelaars in opleiding. Ik heb bekendheid verworven met een geheel eigen, directe en visuele manier van lesgeven met heldere presentaties over de benodigde leerstof. Leerlingen werden een groot fan van mijn stap-voor-stap benadering met bijbehorende boeken.
MENSEN – LEREN – WONEN
Mijn meerwaarde is mijn brede ervaring, ga gerust eens verder kijken op mijn LinkedInprofiel. Als geboren MKB’r had ik een aantal succesvolle bedrijven. Ik maakte alles mee: hoogconjunctuur en recessies, voorspoed en tegenslagen, ups & downs. De rode lijnen in mijn leven werden daardoor: mensen, leren, wonen.
Ik wilde leren en dat nu doorgeven!
Mensen spreken en over hen schrijven voor diverse lokale en landelijke portalen, ik deed het met maar één doel. Van hen leren en hen mogelijk iets teruggeven voor hun aandacht. Voordat ik het wist nam ik de uitdaging aan en stond voor de klas om mijn eigen ervaringen door te geven, misschien nu aan jou want inmiddels heb ik me gespecialiseerd als docente KRMT-vakbekwaamheid, het laatste examen wat jij moet doen voordat je je vastgoedspecialist mag noemen!
De trainingen zijn altijd online in Francine’s virtuele klaslokaal. Het contact is interactief en persoonlijk.
Als jij examen doet ben je 3 1/2 uur, met slechts 5 minuutjes pauze ertussen, hard aan het doorwerken aan alle opdrachten waarop ik je stevig zal voorbereiden. Het examen is duidelijk gesegmenteerd in opdrachten waarvan sommigen uit 2 delen bestaan. Zoals bijvoorbeeld eerst een verkoop- of verhuurgesprek wat je moet voeren en daarna alles uit dat gesprek uitwerken in de juiste akte.
Integriteit
Die opdrachten nemen we allemaal punt voor punt in slechts 2 dagen door. Hoe? Door het totaal niet over zaken te hebben die niet met het vakbekwaamheidsexamen te maken hebben, Francine heeft het puur en alleen 2 dagen lang over al hetgeen je moet weten om dat examen met goed gevolg af te leggen bij SVMNIVO. We gaan het ook over de verkoop- en aankoopgesprekken inhoudelijk hebben, waarbij ik je aan zal geven wat je wel en niet kunt of mag zeggen en vooral tegen wie!
Je moet er wél wat voor doen!
Ik zet jou aan het werk! Op kantoor ervaring alleen ga je dit examen niet redden, je moet het precies doen volgens de exameneisen en daarvoor zul je flink aan de slag moeten. Ik leg je uit wat er precies geleerd en/of geoefend moet worden en hoe je dat het beste thuis kunt doen. Daarna zal ik dat huiswerk voor je nakijken zodat je met een gerust hart op jouw examendatum in je auto op weg naar Nieuwegein stapt!
Jazeker!
Juist omdat ik zelf ook alle examens deed die jij inmiddels deed en nog moet doen weet ik dat het fijn is wanneer je werkelijk met een prangende vraag loopt en al overal zelf gezocht hebt, om daar een antwoord op te vinden omdat je al snel examen hebt. Dus jij mag mij 6 maanden lang app’n tot en met de dag van je examen! Ik heb de antwoorden of weet waar we ze samen zullen moeten gaan zoeken.
Precies wat ik wil
Juist door er voor mijn trainees te zijn lijkt het wel alsof ze zelfstandiger worden. Regelmatig ontvang ik berichtjes met omschrijvingen van inmiddels zelf opgeloste problemen. Dan betrof het kennis uit eerder afgeronde modules van de basisopleiding of het stond in mijn leer- en werkboek.. Soms een leuke, leerzame webpagina die ook zelf gevonden is. En dat is precies wat ik wil!
Nee, helaas is het onmogelijk om jou apart online alle onderwerpen voor dit examen aan te leren. Maar omdat veel mensen het fijn vinden om een training helemaal alleen met een docent voor zichzelf alleen te hebben, hebben wij de Gesprekstraining geïntroduceerd. Mocht je nog totaal geen ervaring hebben met het voeren van een verkooponderhandeling of intakegesprek en wil je weten wat de allerlaatste nieuwtjes zijn uit het examen?, dan raden we je de die training na het volgen van de Tempo training absoluut aan.
Antwoord: ALLES uit de basisopleiding!
Het is een eis van SVMNIVO dat je de volledige basistheorie hebt afgerond voordat je je mag opgeven voor het vakbekwaamheidsexamen. Het vakbekwaamheidsexamen is een test of je vakbekwaam bent, het woord zegt het al. Dus de vraagstellingen tijdens de mondelinge gedeelten kunnen over alle onderwerpen uit al je eerder afgeronde vakken uit de basisopleiding gaan. Denk eens aan rechten en de koopovereenkomst!
Dat is het dak…en dat…?
Een woning in de verkoop nemen is de eerste opdracht die je moet maken op je examen. Daar zul je toch een forse bouwkundige kennis voor nodig hebben! Want met: “dat is het dak” kom je er niet. Is het een zadeldak, plat dak, mansardedak, of soms een afgeknotte klokgevel met wolfseind?
Oja, dát weet ik nog wel!
Er is ook een huiswerkpagina op mijn website. Daarop vind je een door mij, vanuit mijn eigen ervaring en die van mijn trainees en leerlingen die jou al voorgingen, samengestelde ebooks met uit elk vak van de basisopleiding de kreten en termen die er in dit, voor jou komende, examen toe kunnen doen. De bedoeling is niet dat je het echt gaat leren. Zodra jij het “Ojaaaa, dat weet ik nog welllll’ effect vertoont zit het nog wel goed met jouw kennis. En anders duik je opnieuw je de leerboeken die je van je basisopleiding vast nog ergens hebt liggen weer in!
Er wordt elke kalendermaand minimaal 1 x een 2-daagse Tempo training gegeven door Francine
Op verzoek, indien mogelijk, zelfs meer trainingen. Lees onder welke voorwaarden dat gaat onderaan in de omschrijving van de training. Ik zet steeds een planning van een aantal maanden vooraf in de bijbehorende ‘webwinkel’, dus je kunt daar gewoon bestellen en per IDeal direct betalen.
Je kunt je op deze website aanmelden voor een training, door je training via de webwinkel te bestellen. De aanmelding is definitief zodra je het bestelproces succesvol hebt doorlopen en ik de betaling heb ontvangen.
Betaling vindt plaats per iDeal. Een training op afbetaling is niet mogelijk. De informatie die je bij boeking invult komt in hetzelfde op je factuur terecht, dus wens je een factuur op de kantoornaam? Vul die dan ook daar in. Wij gebruiken de informatie die je over jezelf invult bij het vastzetten van je training alleen om jou service te verlenen, in de vorm van: het leer- en werkboek naar je versturen, informatie per WeTransfer naar je mailen en een WhatsApp lijntje tussen jou en Francine aan te maken. We delen deze informatie nooit met externe partijen, behalve natuurlijk je factuur als de fiscus ons daarom vraagt,
1. Direct bij inschrijving zendt Francine jou de meest actuele SVM|NIVO documentatie behorend bij dit specifieke examen.
2. Daarbij ook een aantal e-book’s hoe je je brochure alvast kunt gaan maken en hoe je kunt starten met je 3 visie onderdelen.
3. Francine’s unieke leer- en werkboek ontvang je per post en is natuurlijk bij de prijs van je training inbegrepen!
Je zou dus al voordat je training begint, je brochure en visie onderdelen af kunnen hebben, dat is een aanrader voor die mensen die binnen een paar weken ná de training het examen willen gaan doen.
– Annuleren van de KRMT Tempo- of Gesprekstraining is mogelijk tot 14 dagen voor de opgegeven trainingsdatum tegen 25% annuleringskosten.
– Bij annuleren binnen 14 dagen wordt het aankoopbedrag niet terugbetaald.
– Bij annuleren na ontvangst van een leer- en werkboek wordt het daarvoor in de trainingsomschrijving genoemde bedrag in mindering gebracht.
– Een trainingsdatum kan door de docente worden verplaatst wanneer lesgeven door onmacht niet mogelijk is.
Wat gebeurt er als je écht niet kan trainen?
In een mensenleven kan op kort termijn van alles gebeuren. Dus mocht jij onverhoopt niet kunnen trainen, bel me dan. Dan hoor ik graag van je wat de reden is. Voel je je niet helemaal lekker, neem dan een paar aspirines, doe toch mee en kruip ‘s avonds vroeg onder de wol.
Zakelijk zijn!
Je wenst je te gaan bewegen als makelaar, dat is in een snelle zakelijke wereld, daar kun je ook niet altijd afzeggen vanwege een griepje, je kinderen, files of vervelend weer.
Natuurlijk wel!
Bij ernstige ziekte of een sterfgeval in jouw directe familie, hou ik daar natuurlijk wél rekening mee en wordt je training éénmalig kosteloos opgeschoven naar een eerstvolgende mogelijkheid naar wens.
Vragen beantwoorden, nakijken van huiswerk en per WhatsApp ondersteunen van KRMT trainees vervallen 6 maanden na de data van de gevolgde training. Dit om reden dat het KRMT vakbekwaamheidsexamen het beste, zoals in de training gezegd, binnen 3-4 maanden na de training afgerond moet worden, omdat de getrainde kennis vervaagd en de examenvoorwaarden van SVMNIVO een aantal malen per kalenderjaar wijzigen.
Daarnaast vervalt de coaching na je examendag. Mocht je onverhoopt een of meerdere delen van het SVMNIVO examen niet behalen, dan kan je geen aanspraak maken op verdere ondersteuning voor een tweede examen.
Na de training besef je dat je niet meer nodig hebt voor het examen vakbekwaamheid dan het leer- en werkboek wat je tijdens de training flink hebt zitten bewerken met pen en fluostift op aanwijzing van, en naar aanleiding van wat Francine je tijdens de training tipte.
Tóch zijn er mensen die zich wat ongemakkelijk voelen in bijvoorbeeld Bouwkunde kennis, juist vanwege dat feit wat echt vaker voorkomt, is er een huiswerk pagina met allemaal kennis Opfris ebooks, kijk daar even rond als je aan jezelf twijfelt, de ebooks zijn handig en de prijs is overkomelijk.
Door een studie e-book te bestellen stem je in met directe levering van een digitaal product en doe je afstand van je recht van ontbinding. De reden is dat je na betaling het e-book binnen 24 uur op een computer of daarvoor geschikte e-reader kan lezen. Door op “bestelling plaatsen” te klikken zie je af van jouw herroepingsrecht. Een studie e-book kan dus NIET geruild, geannuleerd of terugbetaald worden
Nakijken en ondersteunen van de examenopdrachten ARMT vervalt 12 maanden na boeking. Dit om reden dat de ARMT zelfstudie binnen 3-6 maanden af te ronden is en de examenvoorwaarden van SVMNIVO meerdere malen per kalenderjaar kunnen wijzigen.
Voorwaarde voor de praktijktraining ARMT is, dat eerst beide flextoetsen zijnde; Rechten en de Capita Selecta met succes óók binnen de gestelde 12 maanden na boeking zijn afgerond.
Een makelaar inschakelen bij aan- of verkoop hoeft wettelijk niet, maar het neemt de koper of verkoper wel veel werk uit handen en veel belangrijker nog, het geeft rust. Een makelaar weet niet alleen vaak als eerste welke woningen binnenkort in de verkoop zullen komen maar enorm veel van alle, voor veel mensen vage en precaire, zaken eromheen. Men belt vaker een makelaar om al die onduidelijkheden zonder zorgen te laten begeleiden dan om te bemiddelen in de verkoop, want dat kan ook wel met een advertentie op internet is (helaas) de gedachte.
Onderhandelen
De onderhandeling is het eerste waar iedereen aan denkt, dat kan een makelaar beter dan verkoper of koper zelf en dat is zeer beslist waar want de makelaar ervaart dit spannende proces anders. De makelaar is objectief, zakelijk en goed op de hoogte van wat wel en niet kan binnen dit proces. Om oa die reden kiezen veel consumenten wél voor een makelaar!
7 x 24 uur
Als je graag met mensen omgaat, over voldoende sociale vaardigheden bezit, integriteit hoog in je vaandel hebt staan en niet bang bent om een flink aantal uren gedurende een behoorlijke periode in heel veel leren te steken, dan is dit vak mogelijk iets voor jou. Bedenk wel dat het na het behalen van het diploma bepaald géén kwestie van achterover leunen wordt en van tijd tot tijd een woning ‘verkopen’. Een makelaar verkoopt namelijk niets, een makelaar bemiddelt. Daarbij komt een volle werkweek met héél veel papier- en computerwerk kijken. Je moet kundig, alert, bereikbaar en altijd bij de les zijn, 7 x 24 uur.
Wat denk je?
Kun je dat aan? Zie je het als een uitdaging en kun je niet wachten om voorlopig dagelijks minimaal 1 vol uur in de boeken te duiken? Mogelijk is makelaar dan voor jou inderdaad een goede keus.
Jazeker!
Een makelaar bemiddelt bij koop en verkoop, huur en verhuur van woningen, kantoren en andere onroerende zaken. De makelaar kan ook panden zoeken voor potentiële kopers, geeft daarbij adviezen op juridisch en bouwkundig vlak, voert de onderhandelingen voor kopers en verkopers en zorgt dat de papieren in orde zijn en bij de notaris terecht komen.
Brede basiskennis vereist
De kennis van deze makelaar moet breed en diep gaan mbt alle aspecten die nodig zijn omdat die bij alle onroerende zaken van toepassing kunnen zijn. Onderstaand lijstje moet dus écht behaald worden, module na module, om de basis te leggen. Daarna kies je voor specialisatie naar keus.
Makelaar-Wonen
Over het algemeen studeren mensen voor het vak woonmakelaar waar we de stapjes ARMT, KRMT en RM kennen. Voor de bemiddeling bij commercieel vastgoed, zoals winkels, kantoren en agrarisch onroerend goed zijn makelaars nodig die zich alleen daarin gespecialiseerd hebben. Taxeren is weer een totaal andere kant van dit boeiende vak en komt bij alle categorieën makelaars als extra opleiding voor.
ARMT – KRMT – RM(T)
Voor welke kant van de makelaardij je uiteindelijk ook kiest, op de vorm ARMT, die alleen bij woningen voorkomt, na heb je eerst het volledige basisdiploma makelaar nodig. Dat diploma bestaat uit diepgaande kennis over:
Kandidaat Register Makelaar Taxateur
Als je de complete basisopleiding makelaar met alle examens hebt afgelegd ontvang je het basisdiploma en ben je vastgoedspecialist. Daarna ga je waarschijnlijk kiezen voor de specialisatie Wonen, of Bedrijfs Onroerend Goed (BOG) . De keus voor wonen wordt door meer dan 95% gemaakt en heeft alles met aan- en verhuur, aan- en verkoop van woningen te maken.
Nog 2 examens na de basisopleiding makelaar
Voor de keuze KRMT makelaar wonen leg je na de basistheorie nog 2 examens af. Een ervan wordt als flextoets afgenomen en gaat over de theorie van het vak makelaar en de ander is het vakbekwaamheidsexamen. In dit vakbekwaamheidsexamen heeft Francine zich gespecialiseerd!
Zou jij daartegen kunnen?
Zelfstandig werkende makelaars ontvangen een percentage van het bedrag waarvoor een woning wordt verkocht of aangekocht. Omdat tarieven van makelaars vrij zijn rekent niet elke makelaar hetzelfde. Ook de verleende services zijn niet bij elke makelaar in de courtage (zo heet dat percentage) inbegrepen. De ene makelaar fotografeert zelf, terwijl een andere die dienst uitbesteed en dat dus door zal moeten berekenen aan de klant. Stevige concurrentie is het resultaat, zou jij daartegen kunnen?
Zou jij dat op kunnen vangen?
De woning markt trekt nu nog steeds aan., dat betekend per definitie niet dat je grote omzetten zult hebben en lekker verdiend. De huizenmarkt is in vakjargon ‘oververhit en daardoor opgedroogd’ maw, juist doordat het zo lekker snel gaat zijn er minder woningen te koop. Dat betekent dat er wel eens een weekje tussenzit dat je niets omzet, zou jij dat op kunnen vangen?
Dat is toch ook een fijn idee?
Een alternatief is een baan bij een bestaand makelaarskantoor of een woningbouwvereiging. Dan heb je óók leuk werk en óók veel zelfstandigheid met óók zelfstandigheid én bergen verantwoording! Maar vaak binnen een met jouw werkgever vastgesteld aantal uren. Globaal ligt het salaris van makelaars in loondienst tussen de € 1.800,- en € 4.200,- per maand. Dat komt dan gewoon gegarandeerd elke maand binnen naast het feit dat je dan ook recht hebt op vakantiegeld, vrije dagen enz, enz….en je kunt binnen dienstverband ook nog onderhandelen over je secundaire arbeidsvoorwaarden! Bijvoorbeeld een mobieltje of zelfs auto van de zaak, een mooie pensioenregeling of dertiende maand. Dat is toch ook een fijn idee?
Denk goed na!
Als zelfstandig makelaar een eigen kantoor openen is een droom van velen. Maar denk enorm goed na voordat je die huurovereenkomst voor dat perfecte pandje in het centrum met die grote mooie ramen tekent!