vakbekwaamheidsexamen

Jinty Kleinepier-Van Os

Het roer om!

Na 14 jaar als zelfstandige in het communicatievak werd ik nieuwsgierig naar mijn skills achter die horizon. Een blik op de markt, een rugzak vol ervaring en een stevige dosis werklust leken me de ideale uitgangspunten om verder te kijken dan mijn Zeeuwse neus lang is. En met succes.
Inmiddels heb ik mijn K-RMT op zak. Een bekroning op de jaren die ik geïnvesteerd heb in deze opleiding. De keuze die ik gemaakt heb vind ik zelf nog steeds stoer en uitdagend als moeder van drie opgroeiende kids!

Maar natuurlijk heb ik dit niet bereikt zonder de aanmoediging en het eeuwigdurende geduld van mijn geweldige gezin. ‘Mama is aan het studeren jongens, dus wij gaan ff de deur uit.’.. klonk het regelmatig thuis. Dankjulliewel!! En mijn ouders en schoonouders niet te vergeten…

Ook Makelaarskantoor Wisse Vastgoed en mijn collega’s bedank ik heel hartelijk voor het vertrouwen in mij als ‘groentje’ in de makelaardij. Een kundig en uitdagend leerbedrijf waar ik na het behalen van de basistheorie werd aangenomen en bij wie ik mijn carrière op velerlei gebied hoop te mogen voortzetten en uitbouwen.

En wie ik bij deze heel graag extra in het zonnetje wil zetten zijn Francine en Hans. Jullie hebben me laten inzien dat je gewoon moet DOEN. Francine verzorgt gedegen trainingen waarbij je alle ins en outs van de makelaardij in rap tempo krijgt ingepeperd. En durf eens aan jezelf te twijfelen bij deze ‘pitbull’… Aan inspiratie, aanmoediging en bakken vol vakkennis geen gebrek!
Hans, jouw bijdrage als gesprekstrainer was dat zetje in de rug om die laatste punten op de i te zetten. TOP!!

Het is een geweldige ervaring om te zien dat er deuren voor je open gaan als je je ergens voor inzet. En dat zal ik me bij elke voordeur blijven realiseren!

Ik kan iedereen die er voor wil gaan de examentrainingen aanbevelen. Francine en Hans bedankt!

Jinty Kleinepier-Van Os

Makelaarskantoor Wisse Vastgoed

Jinty Kleinepier-Van Os Meer lezen »

Hannah van Wensem

Alles is eigenlijk al gezegd door andere kandidaten die de afgelopen jaren hun vakbekwaamheid KRMT wonen haalden met hulp van Francine… ik kan alleen maar beamen dat het allemaal klopt!

Ik heb het geluk gehad dat ik nog nét in Wassenaar haar training heb kunnen volgen in de gezellige trainingsruimte met koekjes en snoepjes en een heerlijke lunch.

Het allerfijnste is dat je al je vragen en ideeën altijd even kan whatsappen en Francine altijd snel en duidelijk antwoord geeft en je de goede kant op stuurt.

Dank Francine voor je tomeloze inzet, kennis en super fijne leer- en werkboeken, zonder jou was het zeker niet gelukt!

Hannah van Wensem

Von Poll Real Estate

Hannah van Wensem Meer lezen »

Aron Kriek

Ruim 3 jaar geleden begon ik met veel goede moed aan de basisopleiding vastgoedtheorie.

Daar kwam ik Francine voor het eerst tegen, zij was toen nog docente vakbekwaamheid bij IPD-opleidingen. Het eerste wat mij daar opviel was dat zij vooral naar de mens achter elke leerling keek!

Een tijdje later volgde ik de vakbekwaamheidslessen bij IPD bij Francine in de klas. Ik speciaal gevraagd in haar groep te mogen zitten. Francine bleek een zeer heldere, eigen en doordachte manier van lesgeven te hanteren.

Nadat ik bij Francine in die grote groep met meer dan 30 mensen 3 van de 5 lesdagen had gevolgd was ik ervan overtuigd dat ik mijn vakbekwaamheidsexamen zou kunnen halen. Helaas ben ik de eerste keer gezakt omdat ik een aantal maanden had gewacht, de exameneisen van SVMNIVO veranderd waren en ik, uit de inmiddels al langer geleden lessen, het een en ander was vergeten. Dat ik het examen net niet haalde, daarover waren zelfs mijn studiegenoten verbaasd.

Ik ben gaan werken bij Brinkborgh makelaardij, zocht Francine weer op (inmiddels was zij haar eigen trainingscentrum gestart), boekte haar tweedaagse Tempo training en ik ging óók nog 1 keer naar Francine terug om pal voor mijn her-examen de gesprekstraining met Hans te oefenen.

Gelukkig is het die tweede keer, na zoveel waardevolle informatie, wel gelukt!  Na zes dagen had ik mijn uitslag al van SVMNIVO!

Het halen van mijn KRMT vakbekwaamheidsdiploma was een van de meest onbeschrijfelijke momenten in mijn leven. Want het is zo’n pittige studie!

Francine, Hans, ik wil jullie harstikke bedanken voor al jullie hulp.

Ik ben ervan overtuigd dat als ik jullie niet had ontmoet dat ik nooit dat vakbekwaamheidsdiploma KRMT had gehaald!

Aron Kriek

De Plantage Makelaars

Aron Kriek Meer lezen »

Marijn Scheffers

De laatste hindernis voor het KRMT diploma, het pittige vakbekwaamheidsexamen.

Wanneer dan de mail vanuit SVMNIVO verschijnt met resultaat bekend, klopt je hart in je keel. Resultaat: Geslaagd

Een mooie mijlpaal bereikt, maar ik ben mij ervan bewust dat ik dit mede door de goede instructies en gesprekstrainingen van Francine en Hans heb behaald.

Geen enkele ervaring binnen de makelaardij dus de examentrainingen leken mij wel op zijn plaats. Nuchtere benadering en persoonlijke aandacht met heldere feedback heb ik gekregen. De aangereikte lesstof is zeer duidelijk en je krijgt begeleiding tijdens elke fase. Geen vraag is te gek en middels WhatsApp is Francine altijd bij de hand.

Ik kan iedereen die er voor wil gaan de examentrainingen aanbevelen. Francine en Hans bedankt!

Marijn Scheffers

Van der Linden Groep – makelaardij – vastgoedmanagement

Marijn Scheffers Meer lezen »

Linda Makhan

Lieve Francine en Hans,

Ik kwam zonder werkervaring bij jullie terecht, bij mijn vorige opleider was ik niet goed begeleid en ik was het vertrouwen dus helemaal kwijt. Totdat ik bij jullie kwam.

Na mijn onlinetraining van jou Francine, zijn wij er samen keihard tegenaan gegaan. Het was veel oefenen en hard werken maar ik kon altijd op jou rekenen en je altijd alles vragen. Jij hebt mij geadviseerd om stage te lopen en dat heb ik ook gedaan.

Hierdoor heb ik kennis opgedaan hoe het in de praktijk werkt.

De onderhandeling waar ik zoveel moeite mee had, heeft Hans in zijn gesprekstraining mij de moed gegeven dat ik het kan.

Jij en Hans hebben jullie uiterste best gedaan en mij klaargestoomd voor het examen. Jullie hebben mij zelfvertrouwen gegeven dat ik het kan.

Dankzij jullie ben ik geslaagd!

Ik wil jou en Hans hartelijk bedanken voor al jullie hulp, begeleiding en vooral steun!

Linda Makhan

KIJCK makelaars

Linda Makhan Meer lezen »

Antje Breeuwsma

Resultaat: Geslaagd

Wat kun je enorm blij zijn als je deze woorden ziet staan in je mail.

M’n KRMT-diploma heb ik in de pocket. En dan ook nog met de beoordelingen van -ruim voldoende voor het verkoopplan- en -complimenten voor de gedegen en deskundige onderhandeling-  Super blij mee!

Ik ben me er terdege van bewust, dat dit mede dankzij de ondersteuning is van Francine in de aanloop naar mijn examen.

Francine begeleid je persoonlijk per mail, App of telefoon en samen met haar duidelijke studiemateriaal helpt ze je op weg om goed voorbereidt het examen in te gaan.

Hierdoor heb ik de verkoopbrochure van m’n eigen woning, m’n visie over ‘transformeren van panden in de stadskern van Bolsward naar appartementengebouwen’ en de diverse verkoopplannen met positief resultaat opgesteld.

Om een idee te geven van Francine haar feedback: “Antje, dit is keurig. Probeer er altijd zoveel als mogelijk, bouwkundige elementen, USP’s en referentiepanden in te zetten, okay?”  en “Dit zijn maar weinig rode penstreken van mij! Goed bezig!”

Een aanrader wat mij betreft om de twee-daagse training bij Francine te volgen en ook de gesprekstraining waarin je de onderhandelingstechnieken met Hans, de partner én trainer van Francine gaat oefenen, wanneer je het KRMT-diploma snel en met goed resultaat wilt behalen!

Antje Breeuwsma

eigenaar HUIS31

Antje Breeuwsma Meer lezen »

Muriël van Tuijl

Wat ben ik blij dat ik bij Francine en Hans terecht kwam voor vakbekwaamheid!

Ik was na 2 jaar bij een andere opleider totaal niet tevreden met de gang van zaken daar. Matig onderwijs in grote groepen met niet allemaal even gemotiveerde studenten. De communicatie m.b.t. de toekomst van de opleiding was bovendien slecht. De naam van Francine gonsde tijdens de opleiding veelvuldig door de klas.

Met nog één vak te gaan, Vakbekwaam Makelaar Wonen, besloot ik Francine te bellen. Ze was direct, eerlijk en kwam meteen to the point. Wat een verademing!

Binnen twee maanden zat ik met vier anderen bij Francine aan tafel, waar de lesstof in een heel fijn rap tempo, zeer verhelderend werd behandeld. Na die twee dagen wist ik exact wat me te wachten stond en met de vele tips en tricks van Francine kon ik me gaan voorbereiden op het examen KRMT vakbekwaamheid!

Naar dat examen toe hielp Francine me nog geregeld met het beantwoorden van mijn vragen via mail en WhatsApp. Ze reageerde altijd snel en accuraat.

Na nog een gesprekstraining met Hans, één op één, om het onderhandelings-en intakegesprek te oefenen, was ik er helemaal klaar voor! En wat denk je.. geslaagd!

Francine en Hans, heel erg bedankt voor het delen van jullie kennis en jullie enthousiaste en inspirerende manier van lesgeven!

Mede dankzij jullie mag ik mezelf nu KRMT-er noemen :-)

Muriël van Tuijl

Nijland Makelaars Groep

Muriël van Tuijl Meer lezen »

Maroesja Schuurmans

Ik stond voor mijn laatste examen vakbekwaamheid.

Collega makelaars attendeerden mij op Francine.  “Francine vertelt je wat je kan verwachten en hoe je het moet aanvliegen” zeiden ze uit eigean ervaring.

Ik boekte de Tempo training bij Francine en  Twee dagen lang werd alle stof op de juiste manier doorgenomen. Wat een vakvrouw. Zoveel kennis en zoveel power.

Direct? Ja dat is ze zeker maar daardoor word je scherp gehouden. Ik vond het heel fijn. Haar rode pen is briljant. Scherp doch rechtvaardig vanuit de gedachte: “Jij wilt toch examen doen!”

Francine staat altijd voor je klaar, op werkdagen, in de weekenden, zelfs tijdens de feestdagen. Francine maakt altijd tijd voor haar leerlingen. Heel bijzonder en ongelooflijk gedreven. Dergelijke docenten zijn er volgens mij maar weinig van.

Door omstandigheden werd het pas later dat ik mijn vakbekwaamheids examen KRMT kon gaan inplannen.

Op Francine’s website zag ik dat je nog een gesprekstraining met Hans kan doen als je vlak voor je examen staat.

Mijn training was alweer een tijd geleden en ik wilde weer even op scherp gezet worden. De gesprekstraining is daarvoor echt aan te raden.

Alle puntjes worden op de i gezet en je gaat de onderhandelingen oefenen met Hans. Wat een held is hij! Hans neemt je spreekwoordelijk mee naar de examendag zelf.

Aangezien ik nogal last heb van examenstress, hebben Francine en Hans mij enorm geholpen om mijn examendag zo goed mogelijk voor te bereiden en alles met me door te nemen, zodat ik wist wat ik kon verwachten!

Ik kreeg mijn ‘geslaagd’ mailtje binnen 2 weken na het examen.

Dank Francine voor al jouw steun en wijze tips. Die combi examentraining samen met Hans is echt briljant.

Dank voor alles.

Maroesja Schuurmans

Juist Makelaars & Taxateurs

Maroesja Schuurmans Meer lezen »

Irma Strijbosch

PFFFFF geslaagd!

Sinds mijn 18e wil ik al makelaar worden. Met een vader die bouwkundige was en een familie makelaarskantoor ben ik altijd geïnteresseerd geweest in dit mooie vak. Het heeft wel even geduurd voordat ik dan ook eindelijk KRMT achter mijn naam kon schrijven.

Dit was de 2e keer dat ik de opleiding tot makelaar heb gevolgd, de eerste keer helaas niet afgemaakt en 30 jaar na dato toch de uitdaging weer aangegaan. Het voelde super goed om hier weer mee aan de slag te gaan en het ene na het andere examen te behalen. Na de basis en praktijkleer wonen moest ik beginnen aan vakbekwaamheid met brochure- en visiestuk en…

Toen was opeens alle fut eruit. Kon mij er niet meer toe zetten, maar……. Ik hield wel contact met mijn docente Francine, die ik bleef volgen en zij mij, want ze wist dat ik de opleiding erg graag af wilde maken.

Opeens was daar toch een mailtje van haar: hoi, hoi, hoe is het met jou en ben jij nu al geslaagd of ben nog bezig met de opleiding?

Dat was precies het zetje dat ik nodig had. Maar Corona gooide roet in het eten en de reguliere opleidingen werden verzet, uitgesteld, verzet en afgezegd…. Dat schoot niet op.

Francine ging door Corona over op digitale lessen zag ik op Linkedin dus….., ja dat was natuurlijk een super oplossing.

Die online training van haar was GEWELDIG: voorbereiding een 10!, documentatie: een 10! Communicatie: een 10! Feedback: een 10!

Kortom in twee dagen met nog twee gezellige kandidaten, online een perfecte uitleg gekregen ter voorbereiding op het praktijkexamen. Alle mogelijke valkuilen, onverwachte vragen, dubbele bodems, vervaagde kennis, letterlijk ALLES is de revue gepasseerd. En daarbij was het heel gezellig met al die dames op scherm!

En toen zelf aan de slag, na mijn eerste verkoopplan kreeg ik een vernietigend commentaar: Francine schreef: DIT KAN ECHT NIET!

Dat is voor een hardleerse kandidaat een prima aanpak, geen ontkomen aan, ik moest het dus anders doen. Opnieuw, opnieuw, opnieuw en eindelijk zag ik in mijn App het verlossende woord van Francine: PRIMA!

Iedere keer weer dat zetje, duidelijk commentaar en weer gemotiveerd om ook de rest aan te pakken. Visiestuk, brochure, koopakte, alles werd stuk voor stuk behandeld. De WhatsApp vragen zorgden ervoor dat je weer op scherp stond.

De 24/7 betrokkenheid van Francine maar ook de gesprekstraining van Hans hebben ervoor gezorgd dat ik vol vertrouwen het examen in ging.

Francine en Hans, onwijs bedankt voor alle motivatie en super goede begeleiding. Zonder jullie had ik het waarschijnlijk niet meer klaargespeeld!

Irma Strijbosch

Irma Strijbosch Makelaardij

Irma Strijbosch Meer lezen »

Camil Kouwen

In januari 2018 ben ik begonnen aan de opleiding KRMT. In december datzelfde jaar heb ik de basisopleiding afgerond en vervolgens gekozen voor de specialisatie wonen.

Omdat ik nog geen werkervaring had in de makelaardij, leek het mij een goed idee om met Francine te gaan zitten om me klaar te laten stomen voor het vakbekwaamheidsexamen. Het examen is een race tegen de klok. Zonder werkervaring en hulp van Francine is het vrijwel onmogelijk het examen te halen.

Het leek mij wat verstandiger om minimaal twee maanden werkervaring te hebben en nog een dagje extra langs Francine te gaan. Toen heb ik de mondelinge rollenspellen geoefend samen met Francine´s man Hans. Dit is erg prettig omdat je alle soorten vragen uit de basisopleiding kan verwachten op het examen. Daar hebben wij dan ook flink geoefend, dus dat gedeelte zat na afloop van die extra studiedag wel goed.

Toen ben ik ook nog met Francine gaan zitten om alle andere onderdelen te oefenen. Het is erg prettig dat Francine erg goed weet waar ze het over heeft en wat je op het examen kan verwachten. Francine heeft me erg duidelijk uitgelegd wat me te wachten stond en met veel zelfvertrouwen ging ik daardoor het examen in.

Wat ook erg prettig is aan Francine is dat je haar tot op de dag van je examen vragen mag stellen via de app, waar ze doorgaans erg snel op reageert.

Ook kun je je gemaakte opdrachten naar Francine sturen tot de dag van het examen. Bijvoorbeeld het verkoopplan (wat een groot onderdeel van het examen in beslag neemt) is een onderdeel wat wel goed voor te bereiden is.

Meerdere keren heb ik een verkoopplan naar Francine gestuurd, die zij vervolgens nakeek en waar nodig aanpaste. Na een paar keer zat het hele plan goed in m’n hoofd en moest dit onderdeel dus wel goed komen.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het onderdeel visie. Nadat de thuisopdrachten gereed zijn, kijkt Francine ze na en geeft goede tips en verbeterpunten. Ook mijn PowerPoint presentatie zag er gelikt uit door haar input en tips.

Vanaf het moment dat ik Francine heb gevraagd voor hulp tot het moment van de examendag, stond ze voor me klaar. Francine heeft me erg veel zelfvertrouwen gegeven. Zonder haar had ik het KRMT vakbekwaamheidsexamen waarschijnlijk nog steeds niet gehaald.

Ik ben Francine en Hans erg dankbaar voor de goede hulp en zou ze dan ook zeker aanbevelen aan alle mensen die het vakbekwaamheidsexamen KRMT nog moeten doen.

Camil Kouwen

Hoekstra & van Eck Makelaars

Camil Kouwen Meer lezen »

Frank Brandsma

Na de basistheorie en praktijkleer te hebben behaald was het voor mij tijd voor de volgende en laatste stap in het KRMT proces.

Al eerder had ik vernomen “hiervoor moet je bij Francine zijn!”. Het klonk als de sleutel tot een succesvol vakbekwaamheidsexamen.

Hartelijke ontvangst, klein groepje studenten en persoonlijke aandacht. Wat mij opviel was de gerichte examentraining. Overbodige franje die andere opleiders aanbieden wordt hier niet gegeven. Nee, Francine leidt je gericht op voor het vakbekwaamheidsexamen. Met een helder leer- en werkboek twee dagen door alle onderdelen van het examen gegaan. Van brochure naar visiestuk, van visiestuk naar aankoop, van aankoop naar verkoop(plan). Alle onderdelen worden tijdens de training besproken en er is ruimte voor gerichte vragen. Door de kleine setting heb je snel en prettig contact met de mede studenten en wissel je ervaringen uit.

Na de training aan de slag gegaan met de voorbereidingen en ook dan staat Francine voor je klaar met tips, advies en feedback op de gemaakte opdrachten.

Loop je tijdens de voorbereidingen vast? Een appje en je wordt weer op gang geholpen.

Naast de training van Francine heb ik ook de gesprekstraining met Hans gevolgd. Een aanrader voor een goede voorbereiding op het onderdeel aankoop van het KRMT examen.

Ik kan iedereen de KRMT training van Francine en Hans van harte aanraden. Met deze training en je eigen inzet en voorbereiding ben je klaar om het vakbekwaamheidsexamen te doen. Francine biedt je laagdrempelige ondersteuning middels app waardoor je je echt ondersteund voelt. Wil jij je KRMT vakbekwaamheid halen? Zoek niet langer en boek die training bij Francine. Iedere euro dubbel en dwars waard.

Francine en Hans, hartelijk bedankt voor de prettige training, begeleiding en positieve feedback tijdens mijn traject naar het KRMT diploma!

Frank Brandsma Meer lezen »

Winkelwagen
Scroll naar boven