Nadat ik de theorie diploma’s basistheorie had gehaald wilde ik meteen door om het praktijkleer wonen en vakbekwaamheid KRMT te halen.
De geleverde boeken van IPD waren niet daoor te komen; veel te uitgebreid.
Overal waar ik informeerde hoe anderen zich op het vakbekwaamheidsexamen voorbereidden hoorde ik de naam Francine Verbiest, ook bij VBO waar ik mij inmiddels had aangemeld.
Dus contact met Francine opgenomen en haar 2 daagse training eind Augustus 2019 geboekt. In een klein groepje hebben we 2 dagen super efficiënt gewerkt aan de voorbereiding op het KRMT examen.
Niks geen overbodige informatie, alleen maar zeer nuttige, samengevat in een leuk, makkelijk leesbaar leer- en werkboek. Zo kun je meteen Francine en Hans zelf ook goed omschrijven; geen poespas en zeggen waar het op staat.
In de tussentijd een hele goede tip van Francine gekregen om alvast met het praktijkleer wonen aan de slag te gaan. Ik kan hardop zeggen dat ik daardoor in 1x ben geslaagd. Daarna ben ik meteen gestart d.m.v. haar ebook’s met het schrijven van de visie en het maken van een brochure. Nadat ik deze had ingediend hoorde ik binnen 3 dagen al dat ik over 3 weken op examen zou kunnen!
Inmiddels waren mijn 2 trainingsdagen alweer even geleden, dus meteen contact opgenomen met Francine voor een gesprekstraining, gelukkig was er nog een plekje vrij. Door de eerdere 2 trainingsdagen en de gesprekken pal voor mijn examen 1 op 1 met Hans te oefenen ging ik redelijk ontspannen naar Nieuwegein
In mijn examen moest ik starten met het verkoopplan, ik kan iedereen adviseren om de tip van Francine op te volgen en dat verkoopplan door veel te oefenen je eigen format te kunnen dromen, dit scheelt heel veel tijd in het examen.
De examengesprekken verliepen zoals Hans had voorspelt en gingen redelijk. Achteraf had ik sommige dingen beter kunnen doen, maar dat is vaak op een examen.
Ik was overigens de eerste die vooraf de visie-presentatie op video via You Tube moest inleveren. Voor de examinator was dit dus ook nieuw maar mijn verdediging verliep prima.
Daarna 6 dagen in spanning gezeten totdat ik het bericht; GESLAAGD in mijn inbox zag..
Wil je goed voorbereid naar je examen gaan dan kun je het beste naar Francine en Hans gaan en vervolgens heel veel huiswerk oefenen, dan komt het zeker goed!
Kan het wel van de daken schreeuwen: IK. BEN. GESLAAGD. !!
En in 1 x ook nog zeg, dit had ik niet zonder jou waar kunnen maken. Mens, wat stop jij een tijd en energie in je trainingen en leerstof, chapeau!
Die tweedaagse training bij jou is me zeer goed bevallen, ik zal deze vakbekwaamheidstraining dus ook zeker aan iedereen aanraden!
Ik weet het nog goed, toen ik medio juni al die recensies op je website las, dacht ik: “Ja tuurlijk…. Allemaal in één keer geslaagd…. Dat zal…” Maar het is dus echt waar, samen met Francine en ook zeker eigen drive en inzet is het mogelijk. Het examen heeft een voorbereiding van keihard werken en veel oefenen, maar het loont.
Francine’s training is erg helder en duidelijk, haar lesstof is top!
Niks geen overdreven geschreven hoofdstukken of onduidelijkheden zoals bij mijn voormalige opleider IPD, straight to the point, Top!
Na de training staat Francine nog iedere dag voor je klaar met adviezen, tips en huiswerk. Zo blijf je in het regime om te studeren en dat is toch wel een hele goede stok achter de deur.
Francine, ik had me geen betere opleider kunnen voorstellen, wat ben jij een topper! Ook dat mag wel eens gezegd worden!
Na mijn opleiding vakbekwaamheid merkte dat ik tijdens het examen dat ik tóch kennis tekort kwam. Omdat ik daardoor voor het verkoopgedeelte zakte, besloot ik mij aan te melden bij Francine. Ik hoorde van een klasgenoot uit de basisopleiding dat hij direct twee dagen naar Francine was gegaan, erg tevreden was en ook was geslaagd.
Ik mailde Francine en heb met haar afgestemd wat ik nog nodig had en daardoor haar training gevolgd. Die training was erg duidelijk, ik wist wel dat mijn kennis van het verkoopplan redelijk was, maar deze training zette de puntjes op exact op de i, en zorgde ervoor dat ik het examen makkelijker kon maken.
De training hield in dat ik ’s morgens met Francine het verkoopplan geheel doornam en ’s middags met Hans de onderhandelingen oefende, daar heb ik heel veel aan gehad. Ik kon me nu wél goed voorbereiden op het verkoopplan en de vragen en opmerkingen die ik tijdens de examen onderhandelingen kon krijgen.
Thuis nog hard geoefend, en fijn dat ik ook altijd via WhatsApp het een en ander aan Francine kon vragen.
Op 21 november ging ik op examen, ik was door de opgedane kennis veel relaxter dan de vorige keer, dus ging het ook veel beter. Na het examen had ik dit keer een goed gevoel over mijn goed voorbereide prestaties, en na een paar dagen wachten kwam de mail van SVMNIVO dat ik ben geslaagd!
JAAAAAAAAAAAAA oohhhh wat ben ik ontzettend blij! 🥳 ik kan het nauwelijks geloven!
Het moet nog even landen allemaal🙈a
Ontzettend bedankt lieve Francine, jij was echt mijn steun en toeverlaat in dit hele (zenuwslopende) proces! Ik ben je zo dankbaar! 🥰
Tja, waar zal ik eens beginnen met vertellen hoe het ging?
En dat is eigelijk precies wat ik ook dacht toen ik me opgaf voor jouw 2-daagse training vorig jaar. Ik denk dat veel mensen dit herkennen, soms kom je op zo’n punt dat je het allemaal even niet meer weet.. Wat moet ik doen? Waar begin ik? Nou dan moet je bij Francine zijn!
Je 2-daagse training was leuk, erg gezellig en we kregen vooral heeeel veel informatie te verwerken, echt alle onduidelijkheid rondom het vakbekwaamheidsexamen maakte je duidelijk! Ik kreeg ontzettend veel energie van jouw enthousiasme, waardoor ik thuis gelijk aan de slag ging met mijn visiestuk.
Maar ja , die visie vond ik ook lastig.. ook daar was jij mijn rots in de branding, even iets nakijken deed jij super snel zodat ik weer door kon. Ik was bijna klaar en toen…
…toen kwam corona. De mondiale ramp die mij helaas ook persoonlijk trof. Maar toch wou ik doorzetten en voor het nieuwe jaar mijn papiertje behalen!
Door een opfristraining en veel steun en motivatie van jouw kant durfde ik het aan om ervoor te gaan! Ook al was de weg daartoe af en toe behoorlijk hobbelig… jij, maar ook Hans gaven me vertrouwen!
Voor de feestdagen heb ik examen kunnen doen en mijn jaar kan niet beter beginnen dan zo, want IK BEN GESLAAGD!! 🍾 Wat een opluchting, wat een last van mijn schouders. Het gevoel nu even niets meer te moeten is heerlijk! Al kriebelt het nu toch wel om ook door te gaan …
Lieve Francine, ontzettend bedankt voor al jouw duidelijkheid, motivatie, enthousiasme & steun! Jij en Hans zijn toppers! Ik zal jullie bij iedereen aanraden👏🏻
Sterker nog, als ik dat niet had gedaan, zat ik waarschijnlijk nu nog te zwoegen. In een razend tempo, maar heel direct begrijpelijk en helder heb jij alles erin gestampt en gestoomd!
In een klein groepje compleet afgesloten van de buitenwereld zaten we bij jou in huis en met de lunch in de tuin! Toen ik zaterdagavond bij jou naar buiten stapte dacht ik pas weer: ‘O ja, ik heb kinderen enzo…haha’